Bankuj bezpiecznie

Internet stał się nieodłączną częścią naszego codziennego życia. Wykorzystywany jest do pracy, do nauki, wymiany informacji lub jako forma relaksu. Niestety z Internetu korzystają również osoby, które wykorzystują go do popełniania przestępstw. Użytkownicy Internetu nie zawsze zdają sobie z tego sprawę jak łatwo można stać się ofiarą cyberprzestępczości.

W trosce o bezpieczeństwo Państwa środków oraz danych ostrzegamy przed próbami wyłudzeń.

Na co zwracać uwagę?

  1. Jeśli coś sprzedajesz, a kupujący oczekuje podania numeru karty płatniczej, to masz do czynienia z oszustem ponieważ na numer karty nie ma możliwości dokonywania wpłat.
  2. Jeśli dzwoni do Ciebie ktoś podający się za pracownika banku i prosi o podanie pełnego loginu, hasła lub podanie kodu autoryzacji SMS, to masz do czynienia z oszustwem.
  3. Jeśli otrzymujesz wiadomość SMS/ e-mail/ Messenger z linkiem do dopłaty za usługi kuriera, to masz do czynienia z oszustwem.
  4. Jeśli sprzedajesz na serwisie OLX, a kupujący wysyła Ci za pomocą komunikatora WhatsApp link do InPostu, to masz do czynienia z oszustwem.
  5. Jeśli Twoi znajomi proszą Cię o pomoc finansową przez komunikator SMS /e-mail / Messenger, to najpierw zadzwoń do tej osoby w celu osobistego potwierdzenia tego faktu.
  6. Jeśli masz wątpliwości co do intencji, metod płatności lub zachowania osoby po drugiej stronie, to przed dokonaniem płatności i podaniem danych osobowych zadzwoń do banku.

Pracownicy banku posiadają odpowiednią wiedzą i doświadczenie by ustrzec Cię przed ewentualnymi oszustwami.

W przypadku wątpliwości skontaktuj się z naszym bankiem po numerem telefonu 41 377 60 16.

Z jakimi oszustwami możemy się spotkać w cyberprzestrzeni? KNF przygotował przegląd najczęściej pojawiających się oszustw internetowych.

Zobacz szczegóły na: https://cebrf.knf.gov.pl/

https://www.gov.pl/web/baza-wiedzy/cyberbezpiecze

nstwo