Blik w naszym Banku

Co to jest BLIK?

BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej MobileNet.

Kto może korzystać z BLIKA?

Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:

  • są posiadaczami konta osobistego w NBSBanku lub pełnomocnikami do tego rachunku
  • posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną MobileNet

Dzięki usłudze BLIK możesz:

  • szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania  jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji MobileNet wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jego pośrednictwem transakcję
  • wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej
  • dokonać przelewu na telefon (P2P)

Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?

W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się do portalu Kartosfera. Taką zmianę zgłosisz również telefonicznie oraz w placówce NBSBanku.

W tabeli możesz sprawdzić jakie są limity dzienne transakcji dokonywanych za pośrednictwem usługi BLIK

 

domyślny maksymalny
Wypłata gotówki 500 zł 5 000 zł
Płatności w sklepach 500 zł 5 000 zł
Płatności w Internecie 500 zł 5 000 zł

 

BLIK – płać i wypłacaj wygodnie

Płatności w sklepach lub w Internecie:

  1. Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów
  2. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej MobileNet
  3. Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu)
  4. Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga

Wypłata gotówki z bankomatu*:

  1. Wybierz formę wypłaty środków bez karty
  2. Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK
  3. Podaj kwotę transakcji
  4. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej MobileNet
  5. Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie
  6. Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej MobileNet poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga

*Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów

 

Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:

  1. Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku
  2. Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej MobileNet
  3. Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
    • aktualizuj system operacyjny oraz aplikację MobileNet
    • stosuj oprogramowanie antywirusowe
    • stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
    • aktualizuj przeglądarki internetowe
  4. Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją MobileNet i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej
  5. Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja MobileNet. Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować samodzielnie za pośrednictwem portalu  Kartofsera lub dzwoniąc do placówki Banku.