VOICE PHISHING CZYLI OSZUSTWO Z WYKORZYSTANIEM POŁĄCZENIA TELEFONICZNEGO

Szanowni Państwo,

W ostatnim czasie zanotowano ataki oszustów typu "voice phishing" na Klientów Banków, czyli innymi słowy próby telefonicznego wyłudzenia loginu i hasła do Bankowości oraz numeru karty z kodem CVV.
Scenariuszy ataku może być naprawdę wiele, w jednym z nich atakujący może podać się za pracownika Banku i poprosić o zainstalowanie aplikacji, aby usprawnić kontakt z Bankiem. Następnie może zapytać o dane uwierzytelniające w celu zapobiegnięcia dalszej utracie środków.

Jak się bronić przed takimi próbami ataków?

- Bank nigdy nie poprosi o pełny login i hasło oraz pełny numer karty płatniczej i kod CVV poprzez infolinię, wiadomość sms czy e-mail. Zachowaj te dane dla siebie.

- Jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia oszustwa - rozłącz się. Nie akceptuj żadnej propozycji alternatywnego kontaktu i samodzielnie zadzwoń bezpośrednio do Banku lub na infolinię Banku pod numer wskazany na karcie.

- Zachowaj zdrowy rozsądek. Chroń swoje dane.